09 tammikuuta 2011

Viuh

Ihanaa päästä huomenna takas yliopistolle hääräämään! Ens viikko on myös työntäyteinen, ja mulla alkaa ainejärjestöpesti, joten lepohetket jäävät historiaan, mut ihan hyvä vaan. Loma tuntui ikuisuudelta!

Tapani mukaan sain tänään eli aika viime tipassa aikaiseksi tehtyä yhden rästissä olevan homman valokuvauskurssille, josta meillä on vielä yksi kritiikki jäljellä. Tehtävänä oli kuvata jotain tuotetta (ei tarvinnu olla itse tehty) studiossa, tilassa ja käytössä. Valitsin tuotteeksi Versailles'ta ostetun viuhkan. Studiokuvan sain otettua kurssin puitteissa, mutta kameran tai oikeastaan synkronointijohdon ollessa känkkäränkkätuulella en saanut muita kuvia otettua tyydyttävällä tavalla. Otin "tilassa"-kuvia takarannalla kotipaikkakunnalla ollessani, mut mulla oli käytössä vain "superzoom"-kamera eikä oikeaa järkkäriä, joten kuvat ovat huonolaatuisia. Muokkasin niitä nyt vaan mun koneella olevalla ohjelmalla esittelykelpoisiksi, mutta kuvat pääsevät huomenna yliopistolla rankkaan photoshop-käsittelyyn.. Oon liian laiska näkemään vaivaa sen eteen, että ottasin uudet kuvat tilassa.
"Käytössä"-kuvia varten sain ystävältäni tänään järkkäriä lainaksi, joten eikun kotistudio pystyyn ja itselaukaisin käyttöön. Oon positiivisesti yllättynyt kuvien onnistumisesta, mitä nyt pientä epätarkkuutta ja ongelmia valaistuksen kanssa. Tunnelma on kuitenkin juuri se mitä havittelinkin. Käyttökuvatkin ovat vielä photariseulaa vailla, mut en malta olla postaamatta heti muutamia otoksia.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti