20 elokuuta 2010

Rillumarei

Aivan mun kotikulmilla pyörii paljon väkeä sonnustautuneena vanhoihin asuihin, ja joka puolella on mitä mielenkiintoisempia kojuja täynnä käsitöitä, leivonnaisia ynnä muuta. Kyseessä on Wanhat markkinat!

Oon niin fiiliksissä tällasesta tapahtumasta, etenkin ku oon just muuttanut paikkakunnalle. Mulla ei vielä oo kunnon kuvia itse tapahtumasta, mutta onneks on koko viikonloppu aikaa kuvata.

Tunsin itseni vähän liian nykyaikaseks, ku olin pukeutunut näin:


Huomenna aion parantaa tapani.

Sitten niihin mahtilöytöihin, joita oon tähän mennessä tehnyt markkinoilta. Oi kyllä, lupaan, että löytöjä tulee lisää.

Ensimmäiseksi ostin kolme vanhaa valokuvaa vitosella. Näitä myytiin kojussa, jossa oli myös vintagevaatteita, ja jäi vähän mietityttämään yks keltainen kotelomekko, jonka tylysti jätin hengariin roikkumaan... Ainakin toistaiseksi.


Ah, mä niin rakastan tällasia vanhoja kuvia, ku niissä esiintyville henkilöille voi keksiä koko elämäntarinan yhden kuvan perusteella. Tai siis niin mä aina teen.


Kuvat on pieniä, noin pelikortin kokoisia.



Tän avaimenperän ostin joltain mieheltä, joka myi erilaisista kivistä tehtyjä esineitä. Tää on muistaakseni serpentiinikiveä.



Ja sitten. Voisinpa melkein sanoa, että kohtalo johdatti meidät yhteen. Second hand-kauppa Lunan kojun edustalla he minua kiltisti odottivat. Eikä kukaan ollut heitä liialla käytöllä saati hinnalla pilannut.


Saanen esitellä Täydelliset Eccon maiharit.



Kaksikymppiä heidän itselleen saaminen kustansi.

Nyt on sit yks juttu, joka mua eniten markkinoilla kutkuttelee. Sinne jäi yks peili. Kokovartalo-sellainen. Se on tehty vanhaan ikkunaan, ja sekin olis täydellinen. Sitä puolestaan on joku rankaissut 65 euron hinnalla, ja sekös puristi mun sydäntä. Se vaan sopis tänne mun huusholliin ihan täydellisesti. Tiedän, et markkinoilla kuuluu tinkiä, ja voisin sen saada kuudellakympillä ellen jopa viidellä, mut ku oon nii huono tinkimään. Taidan oottaa huomiseen, ja jos se vielä silloin on siellä, niin sit harkitsen uudelleen.

2 kommenttia:

  1. Hei beib! ;)

    Ihana lukea sun blogia pikku tauon jälkeen ja todeta et nainenhan on ihan innoissaan! :)

    Tätä kirjotusta lukiessani naurahdin kun näin kuvan kengistä, justiinhan sä kirjotit ettet osta kenkiä ennen kuin on kenkäteline ostettuna! :D (hyvän näköset kengät muuten, en ihmettele ollenkaan etuliitettä "täydelliset")

    Lopuksi täytyy vielä kysyä, et onko se kenkäteline ostettu ja tää mun kommentointi siten täysin turha?! :D

    Ty-E

    VastaaPoista
  2. Hyvä huomio Ty-E, täysin vastoin periaatettani ostin nuo kengät, joten lattialle ne samaan kenkäkasaan joutuivat muiden kenkien kanssa. :s

    En vaan voinut vastustaa noita kenkiä, kun ihanaan vanhaan asuun pukeutunut paikallisen second hand-liikkeen myyjätär niitä esitteli, ja viimeks eilen illalla koitin netistä metsästää täydellisiä bootseja, mut hintahaarukka oli kolminumeroisten lukujen puolella!

    Pitänee vaihtaa mun periaate muotoon "yksiäkään UUSIA kenkiä en osta ennen kenkätelinettä, mutta käytettyjä kyllä". ;)

    Ja totta tosiaan, oon ihan innoissani tästä uudesta kotikaupungista ja opiskelun alkamisesta ja kaikesta. Mukavaa, että se välittyy myös blogin kautta. :)

    VastaaPoista